Šaty, prsteny, svatební oznámení, seznam hostů, zasedací pořádek, květiny…a mnoho dalšího. Pokud jste někdy byli přítomni plánování svatby, jistě víte, že někdy je to opravdu náročné a vyžaduje to poměrně dobré organizační schopnosti. Není tedy divu, že spousta nevěst si vezme na pomoc profesionální organizátory svateb.
Pokud si ale svatbu budete plánovat sami, řekneme vám, co důležitého je třeba zařídit co možná nejdříve po zásnubách. Lepší bude, pokud zařídíte to nejdůležitější s dostatečným předstihem, abyste se nemusela v budoucnosti zbytečně stresovat.
Co tedy musíte zřídit nejdříve?
Jako první vyberte den, kdy budete chtít mít svůj den D. Jakmile budete mít vybráno, musíte si ho zarezervovat na příslušné matrice. Čím dříve, tím lépe, zvláště, pokud se chcete vdávat v termínu, který je atraktivní pro konání svateb. Když budete otálet, snadno se stane, že na vás nebude místo.
Poté je na čase vybrat si místo konání svatby. Opět, neotálejte s tím. Zařizování nějakou dobu trvá, než se domluvíte na podmínkách, cenách a podobně, a pokud se jedná o žádané místo, může se stát, že vás prostě odmítnou.
Máte den, máte místo, je na čase začít pracovat na svatebních oznámeních. K tomu samozřejmě musíte již dát dohromady seznam hostů, které na svatbu pozvete, abyste věděli, komu svatební oznámení rozeslat. Svatební oznámení je dobré posílat s dostatečným předstihem, zvláště, pokud víte, že část vašich hostů bude za svatbou cestovat z daleka. Budou tak mít dost času zajistit si volno v práci, dopravu na místo a případné hlídání pro děti nebo pro své domácí mazlíčky.
V dostatečném předstihu si zajistěte také fotografa. Na to spousta nevěst zapomíná a měsíc před svatbou jsou překvapené, že na ně nikdo nemá čas. Ale kvalitní fotografové jsou dlouho dopředu na víkendy zabraní, protože to se koná nejvíce oslav, večírků a svateb.